Informacje
studia podyplomowe
studia niestacjonarne
1,5 roku (3 semestry)
220h dydaktycznych
Dziennikarstwo i promocja, oraz umiejętności miękkie skupione na branży modowej. Studenci uczą się języka modowego a także podstaw praktyki pisania o modzie. Można się również spodziewać modułów związanych z filmem, fotografią modową, historią mody. Absolwent studiów będzie potrafił też wykorzystywać media społecznościowe w celach marketingowych i promocyjnych; planować i zarządzać kampaniami realizowanymi w świecie wirtualnym; stosować nowoczesne metody działań promocyjno-sprzedażowych w obszarze Internetu oraz projektować strategie komunikacyjne w wielu obszarach z użyciem zasad i narzędzi marketingu treści.
„W 2022 r. rynek modowy w Polsce osiągnie wartość ponad 43 mld zł. To coraz bardziej perspektywiczna branża dla młodych ludzi” – pisał w grudniu 2017 roku portal money.pl. Tendencja ta potwierdziła się zwłaszcza w czasie pandemicznym, kiedy to rywalizacja na rynku e-commerce zwiększyła zapotrzebowanie na osoby sprawnie poruszające się w nowych nowych mediach. Ze względu na szybki rozwój tej branży rośnie zapotrzebowanie na specjalistów, którzy będą potrafili o modzie pisać i tworzyć dla marek modowych strategie komunikacyjne.
Studia są kierowane do:
osób, które chciałyby związać się zawodowo z nowymi mediami, dołączając do działających już multimedialnych newsroomów radiowych, prasowych czy telewizyjnych, bądź tworząc własne miejsca pracy (portale internetowe, blogosfera). Adresatami są również osoby chcące rozpocząć własną działalność marketingową w Internecie, np. właściciele małych przedsiębiorstw czy jednoosobowych firm, którzy chcą w nowoczesny sposób promować swoją działalność; studia są też dla menedżerów i pracowników działów Public Relations, HR oraz IT, marketingu i promocji, którzy chcą podnieść swoje umiejętności i kompetencje w zakresie: social mediów, content, brand i digital marketingu oraz tradycyjnego marketingu, reklamy i promocji w branży modowej.

Studia organizowane w formule hybrydowej, tzn. wybrane zajęcia odbędą się na miejscu, w salach Społecznej Akademii Nauk w Warszawie, a pozostała część będzie realizowana z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość (na platformie TEAMS).
W przypadku decyzji Ministerstwa Edukacji i Nauki o braku możliwości prowadzenia zajęć stacjonarnych (w salach) ze względu na sytuację epidemiczną - Covid-19, zajęcia odbędą się w 100% zdalnie.
Elementy prawa i prawo autorskie
Kulturowe aspekty mody
Historia ubioru i mody
Komunikacja medialna
Popkultura i celebryci
Influencer Marketing
Film modowy
Autoprezentacja i dress code
Kreowanie wizerunku
Komunikacja biznesowa i instytucjonalna; strategie komunikowania kryzysowego
Media relations
Warsztaty marketingu i PR w mediach społecznościowych
Social media – warsztaty
Digital Marketing i planowanie kampanii online – warsztaty
CSR; moda odpowiedzialna, moda ekologiczna
Kreatywne pisanie - warsztaty
Dziennikarstwo modowe; krytyka mody
Fotografia reklamowa i tabloidowa – warsztaty
Podstawy designu w mediach – warsztaty
Design thinking
Zajęcia laboratoryjne z przedstawicielami znanych marek modowych
Laboratorium dyplomowe
Adresatami są absolwenci studiów i licencjatów o profilu zarówno społecznym, humanistycznym (np. Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna), jak i marketingowym.
Absolwenci studiów potrafią wykorzystywać media społecznościowe w celach marketingowych i promocyjnych; planować i zarządzać kampaniami realizowanymi w świecie wirtualnym; stosować nowoczesne metody działań promocyjno-sprzedażowych w obszarze Internetu oraz projektować strategie komunikacyjne w wielu obszarach z użyciem zasad i narzędzi marketingu treści.
Wykładowcy

dr Monika Weychert
Adiunkt i kierowniczka katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej SAN Warszawa (z tą uczelnią związana od 2015 roku). Od 2016 roku współpracuje również z Instytutem Badań Przestrzeni Publicznej ASP w Warszawie.
Wieloletnia współpracownica TVP Kultura; autorka artykułów publikowanych w kilkudziesięciu tytułach pism naukowych i krytycznych, a także katalogach wystaw; redaktorka książek; członkini AICA.
Poza krytyką artystyczną czynnie zajmuje się projektami wystawienniczymi. W Toruniu prowadziła m.in. niezależną lotną galerię i galerię dla…, była związana z warszawską Galerią Foksal i Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego w Królikarni – Oddziałem Muzeum Narodowego w Warszawie. Kuratorka kilkudziesięciu wystaw m.in. Patriotyzm jutra, Instytut Sztuki Wyspa, Gdańsk, 2006; Lucim żyje!, CSW Znaki Czasu, Toruń, 2009; Domy srebrne jak namioty, Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2013 / Muzeum Współczesne Wrocław 2014.
Absolwentka Filologii Polskiej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu; Zarządzania jednostkami kultury oraz Kulturoznawstwa na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu a także Podyplomowych Studiów Kuratorskich na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie i Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich w SWPS Uniwersytecie Humanistycznospołecznym, gdzie obroniła pracę doktorską z wyróżnieniem rektora SWPS.
Opłaty
Studia podyplomowe | |||
---|---|---|---|
opłata wpisowa | 100 zł | ||
ilość rat | 1 rata | 2 raty | 8 rat |
wysokość opłat | 6000 zł | 3100 zł | 800 zł |
łączna kwota |
6000 zł | 6200 zł | 6400 zł |