Wystartuj po wiedzę!

Komunikacja w modzie

Informacje

Typ studiów:

studia podyplomowe

Forma studiów:

studia niestacjonarne

Czas trwania studiów:

1,5 roku (3 semestry)
220h dydaktycznych

Opis Kierunku

Dziennikarstwo i promocja, oraz umiejętności miękkie skupione na branży modowej. Studenci uczą się języka modowego a także podstaw praktyki pisania o modzie. Można się również spodziewać modułów związanych z filmem, fotografią modową, historią mody. Absolwent studiów będzie potrafił też wykorzystywać media społecznościowe w celach marketingowych i promocyjnych; planować i zarządzać kampaniami realizowanymi w świecie wirtualnym; stosować nowoczesne metody działań promocyjno-sprzedażowych w obszarze Internetu oraz projektować strategie komunikacyjne w wielu obszarach z użyciem zasad i narzędzi marketingu treści.

„W 2022 r. rynek modowy w Polsce osiągnie wartość ponad 43 mld zł. To coraz bardziej perspektywiczna branża dla młodych ludzi” – pisał w grudniu 2017 roku portal money.pl. Tendencja ta potwierdziła się zwłaszcza w czasie pandemicznym, kiedy to rywalizacja na rynku e-commerce zwiększyła zapotrzebowanie na osoby sprawnie poruszające się w nowych nowych mediach. Ze względu na szybki rozwój tej branży rośnie zapotrzebowanie na specjalistów, którzy będą potrafili o modzie pisać i tworzyć dla marek modowych strategie komunikacyjne.

Adresaci studiów

Studia są kierowane do:

osób, które chciałyby związać się zawodowo z nowymi mediami, dołączając do działających już multimedialnych newsroomów radiowych, prasowych czy telewizyjnych, bądź tworząc własne miejsca pracy (portale internetowe, blogosfera). Adresatami są również osoby chcące rozpocząć własną działalność marketingową w Internecie, np. właściciele małych przedsiębiorstw czy jednoosobowych firm, którzy chcą w nowoczesny sposób promować swoją działalność; studia są też dla menedżerów i pracowników działów Public Relations, HR oraz IT, marketingu i promocji, którzy chcą podnieść swoje umiejętności i kompetencje w zakresie: social mediów, content, brand i digital marketingu oraz tradycyjnego marketingu, reklamy i promocji w branży modowej.

Studia organizowane w formule hybrydowej, tzn. wybrane zajęcia odbędą się na miejscu, w salach Społecznej Akademii Nauk w Warszawie, a pozostała część będzie realizowana z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość (na platformie TEAMS).
W przypadku decyzji Ministerstwa Edukacji i Nauki o braku możliwości prowadzenia zajęć stacjonarnych (w salach) ze względu na sytuację epidemiczną - Covid-19, zajęcia odbędą się w 100% zdalnie.

Elementy prawa i prawo autorskie

Kulturowe aspekty mody

Historia ubioru i mody

Komunikacja medialna

Popkultura i celebryci

Influencer Marketing

Film modowy

Autoprezentacja i dress code

Kreowanie wizerunku

Komunikacja biznesowa i instytucjonalna; strategie komunikowania kryzysowego

Media relations

Warsztaty marketingu i PR w mediach społecznościowych

Social media – warsztaty 

Digital Marketing i planowanie kampanii online – warsztaty

CSR; moda odpowiedzialna, moda ekologiczna

Kreatywne pisanie - warsztaty

Dziennikarstwo modowe; krytyka mody

Fotografia reklamowa i tabloidowa – warsztaty

Podstawy designu w mediach – warsztaty

Design thinking

Zajęcia laboratoryjne z przedstawicielami znanych marek modowych

Laboratorium dyplomowe

Wymagania stawiane kandydatom

Adresatami są absolwenci studiów i licencjatów o profilu zarówno społecznym, humanistycznym (np. Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna), jak i marketingowym.

Absolwenci

Absolwenci studiów potrafią wykorzystywać media społecznościowe w celach marketingowych i promocyjnych; planować i zarządzać kampaniami realizowanymi w świecie wirtualnym; stosować nowoczesne metody działań promocyjno-sprzedażowych w obszarze Internetu oraz projektować strategie komunikacyjne w wielu obszarach z użyciem zasad i narzędzi marketingu treści.

Wykładowcy

dr Monika Weychert

Adiunkt i kierowniczka katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej SAN Warszawa (z tą uczelnią związana od 2015 roku). Od 2016 roku współpracuje również z Instytutem Badań Przestrzeni Publicznej ASP w Warszawie.

Wieloletnia współpracownica TVP Kultura; autorka artykułów publikowanych w kilkudziesięciu tytułach pism naukowych i krytycznych, a także katalogach wystaw; redaktorka książek; członkini AICA.

Poza krytyką artystyczną czynnie zajmuje się projektami wystawienniczymi. W Toruniu prowadziła m.in. niezależną lotną galerię i galerię dla…, była związana z warszawską Galerią Foksal i Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego w Królikarni – Oddziałem Muzeum Narodowego w Warszawie. Kuratorka kilkudziesięciu wystaw m.in. Patriotyzm jutra, Instytut Sztuki Wyspa, Gdańsk, 2006; Lucim żyje!, CSW Znaki Czasu, Toruń, 2009; Domy srebrne jak namioty, Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2013 / Muzeum Współczesne Wrocław 2014.

Absolwentka Filologii Polskiej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu; Zarządzania jednostkami kultury oraz Kulturoznawstwa na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu a także Podyplomowych Studiów Kuratorskich na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie i Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich w SWPS Uniwersytecie Humanistycznospołecznym, gdzie obroniła pracę doktorską z wyróżnieniem rektora SWPS.

Opłaty

Studia podyplomowe
opłata wpisowa 100 zł
ilość rat 1 rata 2 raty 8 rat
wysokość opłat 6000 zł 3100 zł 800 zł
łączna kwota 
6000 zł 6200 zł 6400 zł