Informacje
studia podyplomowe
studia niestacjonarne
1 rok (2 semestry)
180h dydaktycznych
Celem studiów jest przygotowanie osób z różnych branż do zarządzania szeroko pojętą informacją. Czy to w wymiarze biznesowym czy medialnym, informacja stanowi największy kapitał, dlatego też odpowiednie zarządzanie nim jest nieodzowne.
Studia pozwolą poznać rodzaje informacji, teorie komunikowania, systemy zarządzania informacją oraz teoretyczne aspekty zarządzania. Podstawą są jednak umiejętności praktyczne. Dzięki studiom będzie można nabyć umiejętność filtrowania informacji, poznać narzędzia do ich weryfikowania, nabyć znajomości prawa w zakresie użytkowania informacji. Zawierają one także rozbudowany moduł poświęcony zjawisku dezinformacji.
Studia przygotowują do budowania i wspierania wizerunku marki odpowiednią komunikacją, pozwalają na samodzielne prowadzenie projektów wizerunkowych. Wąska specjalizacja i wymiar praktyczny, który stanowi 70% zajęć w toku studiów da absolwentom tego kierunku pełne przygotowanie do wykonywanej pracy, a ich klientom: firmom i mediom – wysoki standard informacji.
Informacja jest najdroższym towarem XXI wieku, a przecież żyjemy w czasach jej nadmiaru. Chaos informacyjny powoduje, że wybór informacji, ich rozumienie, weryfikacja a wreszcie konsumpcja i wykorzystanie stały się wyzwaniem dla współczesnego człowieka oraz firm i instytucji. Aby mu podołać potrzebujemy wiedzy i narzędzi z wielu dziedzin, dzięki którym zarządzanie informacją stanie się procesem skutecznym i efektywnym.
Dlatego też proponowane studia są interdyscyplinarne i praktyczne. Interdyscyplinarność polega na dostarczaniu studentom wiedzy z obszarów takich jak komunikacja społeczna, medioznawstwo, prawo, socjologia oraz zarządzanie. Połączenie tych dyscyplin powoduje, że studenci mają możliwość poznać pełne spektrum zarządzania informacją. Widzą także wielość zastosowań informacji oraz potrafią łączyć dziedziny wiedzy wykorzystując je w praktyce. O stronę praktyczną kierunku dbają wykładowcy praktycy, którzy podczas zajęć głównie zajmują się obszarem zastosowania i wykorzystania informacji, przy niezbędnym tylko dodatku teorii. Jest to wyjściem naprzeciw oczekiwaniom rynku, który potrzebuje osób sprawnie zarządzających informacją na różnych polach.
Studia te są realizowane przez osoby specjalizujące się w konkretnych dyscyplinach, co czynie je unikatowymi nie tylko w Warszawie ale i w Polsce.
Studia są kierowane do:
absolwenci takich kierunków jak dziennikarstwo, komunikacja, PR czy zarządzanie ale również osoby, które ukończyły prawo, filologię, ekonomię i chciałaby uzupełnić swoją wiedzę i umiejętności o zagadnienie zarządzania informacją.
Adresatami studiów są także praktycy: dziennikarze i media workerzy, którzy potrzebują nauczyć się zarządzania informacją z perspektywy medialnej oraz osoby, które medialną karierę planują rozpocząć, zarówno w mediach tradycyjnych jak i internecie. Będą to studia przydatne także dla tych, którzy prowadzą lub myślą o działalności związanej z pisaniem bloga lub prowadzeniem profesjonalnych kanałów w mediach społecznościowych.
Studia przydadzą się również rzecznikom prasowym i PR-owcom, którzy dzięki nim nabędą wiedzy o medialnej stronie procesu powstawania i dystrybuowania informacji, a także nauczą się praktycznych narzędzi do wykorzystywania w swojej codziennej pracy oraz specjalistów od wizerunku, dla których informacja jest podstawowym przedmiotem ale i narzędziem pracy.

Studia organizowane w formule hybrydowej, tzn. wybrane zajęcia odbędą się na miejscu, w salach Społecznej Akademii Nauk w Warszawie, a pozostała część będzie realizowana z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość (na platformie TEAMS).
W przypadku decyzji Ministerstwa Edukacji i Nauki o braku możliwości prowadzenia zajęć stacjonarnych (w salach) ze względu na sytuację epidemiczną - Covid-19, zajęcia odbędą się w 100% zdalnie.
Komunikacja masowa
Systemy zarządzania informacją
Etyka teoretyczna i praktyczna
Prawo
Logika
Narzędzia do zarządzania informacją
Strategia informacyjno - komunikacyjna
Zarządzanie informacją w komunikacji korporacyjnej
Informacja w działalności charytatywnej
Język współczesnej informacji
Fact checking – dr Michał Chlebowski
Standardy dziennikarskie – dr Michał Chlebowski
Dezinformacja i fake news w biznesie i mediach
Czarny PR
Internet i media społecznościowe
Psychologia informacji
Analiza krytyczna
Sytuacje kryzysowe - biznes, polityka, media
Przepływ informacji w środowisku wielokulturowym
Ekspozycja społeczna informacji i jej formy
Design thinking
Wielkie marki – ważne detale. Jak zarządzać informacją w marketingu międzynarodowych korporacji – Iwona Baratowicz
Dziennikarstwo przyszłości. Informacja jako broń XXI wieku – Agnieszka Gozdyra Polsat News
Adresatami są absolwenci studiów i licencjatów o profilu zarówno społecznym, humanistycznym (np. Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna), jak i marketingowym (Zarządzanie);
Absolwent będzie potrafił samodzielnie podejmować odpowiedzialne decyzje dotyczące informacji w swojej firmie lub organizacji. Będzie umiał przygotować profesjonalną strategię wizerunkową i PRową, będzie znał narzędzia do weryfikacji i zarządzania, pozna etyczny wymiar swojej pracy, zdobędzie umiejętności weryfikowania informacji, przez co nauczy się jak zapobiegać dezinformacji i jej skutkom, zaznajomi się ze standardami i procedurami. Dzięki studiom będzie potrafił zastosować te wszystkie umiejętności w praktyce, podnosząc jakość komunikacji, dzięki czemu zapobiegnie sytuacjom kryzysowym
Wykładowcy

dr Katarzyna Bąkowicz
Adiunkt SAN, wykładowczyni Uniwersytetu SWPS
Doktorka nauk o komunikacji społecznej i mediach Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwentka Uniwersytetu Grzegorzewskiej (logopedia), Uniwersytetu Gdańskiego (emisja i higiena głosu) oraz Akademii Leona Koźmińskiego (coaching biznesowy).
Współpracowała z mediami przygotowując i szkoląc dziennikarzy do pracy antenowej (TVN, TVP, Polsat, Polskie Radio, Radio Kolor). Była współzałożycielką i dyrektorem programowym pierwszego w Polsce radia dla dzieci – Radia Bajka.
Jest stałą konsultantką w zakresie komunikacji medialnej oraz wizerunku dla firm, instytucji oraz polityków. Przygotowuje strategie wizerunkowe i PR-owe.
Prowadzi butikową agencję strategiczno-doradczą, działającą w obszarze biznesu, mediów i polityki. Od ponad 15 lat współpracuje zarówno z firmami jak i instytucjami i osobami publicznymi w zakresie budowania wizerunku, kształtowania komunikacji zewnętrznej oraz doradztwa medialnego i marketingowego. Opracowuje strategie, organizuje kampanie wyborcze, przygotowuje wydarzenia medialne.
W jej portfolio znajdują się m.in. TVN, TVP, Polsat, Polskie Radio, Microsoft, Enea SA, Energa SA, Allegro, White&Case, Henkel, Agencja Mienia Wojskowego.
Opłaty
Studia podyplomowe | |||
---|---|---|---|
opłata wpisowa | 100 zł | ||
ilość rat | 1 rata | 2 raty | 10 rat |
wysokość opłat | 5000 zł | 2600 zł | 675 zł |
łączna kwota |
5000 zł | 5200 zł | 5400 zł |